Project: Alles kan in de Der Aa-kerk

Locatie: Der Aa-kerk Groningen
Datum: maart t/m juni 2013
Opdracht: Campagne t.b.v. exploitatie en nieuw publieksbereik i.o.v. Bijzondere Locaties Groningen
Acties: Orgeldisco, Picknick Late Night, Koop de Klokslag (media-en publieksactie)
i.s.m. Sgaar Grafisch Ontwerp & Pudding Locaties

We haalden het landelijke nieuws met gebakken lucht. De klokken van de Der Aa-kerk, die ieder uur klinken, verkcohten we voor een euro per stuk. Iedereen kon er eentje kopen en deze opdragen aan een dierbare. Dat werd massaal gedaan.

Met een reeks laagdrempelige, low-budget acties en evenementen trok Veenbrand een nieuw publiek naar evenementenlocatie Der Aa-kerk. We organiseerden een orgeldisco en een Picknick Late Night (die wegens succes werd geprolongeerd met een Valentijnspicknick. Hier werd een huwelijkaanzoek gedaan, goed voor weer een item op de lokale tv). De campagne was te volgen op de website mijnaakerk.nl.

Koop de Klokslag in Hart van Nederland (SBS 6)


Lokale lancering (OOG TV)

Orgeldisco met Remko Wind

Nachtpicknick Der Aa-kerk (vanaf 5″00)

Vorig project Volgende project